FAALİYET RAPORLARI
BİRİM İÇ DEĞERLENDİRME RAPORU
HAZIRLAMA KILAVUZU
İçindekiler
Amaç. Hata! Yer işareti tanımlanmamış.
Raporların Değerlendirilmesi Süreci
Gizlilik. Hata! Yer işareti tanımlanmamış.
KURUM İÇ DEĞERLENDİRME RAPORU.. 5
1. KURUM HAKKINDA BİLGİLER.. 5
1.3 Misyonu, Vizyonu, Değerleri ve Hedefleri 8
1.4 Eğitim-Öğretim Hizmeti Sunan Birimleri 8
1.5 Araştırma Faaliyetinin Yürütüldüğü Birimleri 9
1.6 Yükseköğretim Kurumunun Organizasyonel Şeması 9
2. KALİTE GÜVENCESİ SİSTEMİ. 10
2.2 Yükseköğretim Kalite Komisyonlarının Görev, Sorumluluk ve Faaliyetleri 12
3.1 Programların Tasarımı ve Onayı 15
3.2 Programların Sürekli İzlenmesi ve Güncellenmesi 16
3.3 Öğrenci Merkezli Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme. 17
3.4 Öğrencinin Kabulü ve Gelişimi, Tanıma ve Sertifikalandırma. 19
3.5 Eğitim-Öğretim Kadrosu. 19
3.6 Öğrenme Kaynakları, Erişilebilirlik ve Destekler. 20
4. ARAŞTIRMA, GELİŞTİRME ve TOPLUMSAL KATKI 22
4.1 Kurumun Araştırma Stratejisi ve Hedefleri 22
4.2 Kurumun Araştırma Kaynakları 23
4.3 Kurumun Araştırma Kadrosu. 24
4.4 Kurumun Araştırma Performansının İzlenmesi ve İyileştirilmesi 24
5.1 Yönetim ve İdari Birimlerin Yapısı 26
5.4 Kurum Dışından Tedarik Edilen Hizmetlerin Kalitesi 28
5.5 Yönetimin Etkinliği ve Hesap Verebilirliği, Kamuoyunu Bilgilendirme. 29
6. SONUÇ VE DEĞERLENDİRME.. 30
BİRİM İÇ DEĞERLENDİRME RAPORU
SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
01.02.2019
Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü; Sağlık Bilimleri ile ilgili alanlarda yüksek lisans ve doktora eğitimi yaptırmak amacı ile Yükseköğretim Kurumları Teşkilatı Kanununu kapsamında 1982 yılında Rektörlüğe bağlı olarak kurulmuş ve 1982–1983 Eğitim Öğretim yılında eğitim vermeye başlamıştır. Enstitümüz, Üniversitemiz Rektörlüğü’ne bağlı olarak Tıp Fakültesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Diş Hekimliği Fakültesi, Veteriner Fakültesi, Eczacılık Fakültesi ve Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu mezunlarına yüksek lisans ve/veya doktora eğitimi veren bir birimdir.
2018-2019 Eğitim-Öğretim yılı sonu temel alındığında Enstitümüz bünyesinde 2'si Disiplinler Arası program olmak üzere toplam 42 Anabilim Dalında (24 Doktora, 34 Yüksek Lisans ve 3 Tezsiz Yüksek Lisans) eğitim-öğretim yürütülmektedir. Enstitünün kuruluşundan 2018 yılı sonuna kadar bu enstitüden 551 tezli yüksek lisans, 62 tezsiz yüksek lisans ve 230 doktora programlarından olmak üzere toplam 843 öğrenci mezun olmuştur. Halen Enstitümüze kayıtlı 79 doktora, 443 tezli yüksek lisans ve 178 tezsiz yüksek lisans olmak üzere toplam 700 öğrenci eğitimine devam etmektedir.
Enstitü olarak hedefimiz; üretken, Ülkemiz ve Dünya bilimine katkı sağlayacak, kaynakları etkin ve etkili kullanan, sağlık ve bakım politikalarına yön veren bilim insanları yetiştirilmesini sağlamaktır.
Cumhuriyet Üniversitesi Merkez Kampüsü
TEL: 0 346 219 11 51
Belgegeçer: 0 346 219 11 51
E-Posta: saglikbilenst@cumhuriyet.edu.tr
Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Lisansüstü eğitimini düzenlemek, yürütmek ve denetlemek üzere 20.07.1982 tarihinde Resmi Gazete’de (17760 sayı numarası ile) yayınlanan, 41 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile kurulmuştur.
Sağlık Bilimleri Enstitüsü (SBE), Sivas Cumhuriyet Üniversitesi’nin bir birimi olarak 1982–1983 eğitim öğretim yılı güz döneminde faaliyete geçmiştir. Enstitümüz 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunun amaç ve ilkeleri doğrultusunda, “Lisansüstü Eğitim Öğretim Enstitülerinin Teşkilat ve İşleyiş Yönetmeliği”, “Yükseköğretim Kurulu Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği”, “Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği” hükümleri çerçevesinde faaliyetlerini sürdürmektedir.
Enstitü Müdürleri
Enstitümüzde 1 Enstitü Sekreteri, 1 yazı işleri, 1 öğrenci işleri, 1 tahakkuk servisi ve 1 yardımcı hizmetli olmak üzere 5 personel görev yapmaktadır.
FİZİKİ DURUM
Enstitümüz Cumhuriyet Üniversitesi yerleşkesinde yer alan Enstitüler Binası içerisinde bulunmaktadır. Enstitüler binası içerisinde giriş katta TÖMER’e (Türkçe Öğretimi ve Uygulama Merkezi) tahsis edilen 40 kişilik derslik, Tezsiz Yüksek Lisans “Aile Danışmanlığı Programı”nın derslerinin yapılmasında kullanılmaktadır. Derslik yaklaşık 30 m2 büyüklüğündedir. Enstitünün fiziki durumuna ilişkin bilgiler Tablo 1’de verilmiştir.
Tablo-1: Birim Kapalı Alanları
Fiziki Olanaklar |
Miktarı |
Akademik ve İdari Personele Tahsisli Toplam Oda (Ofis) Sayısı |
12 |
Toplantı Salonu |
1 |
Arşiv Odası |
2 |
Kullanılabilir Kapalı Alan |
365m² |
Tablo-2: Bilgi ve Teknolojik Kaynaklar
Bilgi ve Teknolojik Kaynaklar |
İdari Amaçlı (adet) |
Eğitim Amaçlı (adet) |
Araştırma Amaçlı |
Masa Üstü Bilgisayar |
6 |
|
|
Taşınabilir Bilgisayar |
1 |
|
|
Tablo-3: Bilgi ve Teknoloji Kaynakları Çeşidi ve Kullanım Amaçları
Diğer Bilgi ve Teknolojik Kaynaklar |
İdari Amaçlı (adet) |
Eğitim Amaçlı (adet) |
Araştırma Amaçlı |
Projeksiyon |
1 |
|
|
Fotokopi Makinesi |
2 |
|
|
Faks |
1 |
|
|
Televizyonlar |
2 |
|
|
Yazıcılar |
4 |
|
|
Tarayıcılar |
3 |
|
|
Misyon
Bilimsel ve etik kurallara uygun olarak en üst düzeyde lisansüstü eğitimi vererek standartlara uygun eğitim öğretim yanında uluslararası düzeyde araştırmalar yapan, etkin, bilgi ve becerisini farklı alanlarda uygulayabilen bilim insanları yetiştirmektir.
Vizyon
Ülkemizde en üst düzeyde tercih edilen, uluslararası platformlarda tanınan ve saygı duyulan, uluslararası standartlarda öğrenci yetiştiren, sağlık ve bilim politakalarına yön veren eğitim ve araştırma kurumu olmaktır.
İlkeler
2018 yılı sonu temel alındığında Enstitümüz bünyesinde 2’si Disiplinler Arası program olmak üzere toplam 42 Anabilim Dalı’nda (24 Doktora, 34 Yüksek Lisans ve 3 Tezsiz Yüksek Lisans) eğitim-öğretim Türkçe olarak yürütülmektedir.
Enstitünün kuruluşundan 2018 yılı sonu itibariyle 462 tezli yüksek lisans, 32 tezsiz yüksek lisans ve doktora programlarından 226 olmak üzere toplam 720 öğrenci mezun olmuştur. Halen Enstitümüze kayıtlı 79 doktora, 459 tezli yüksek lisans ve 163 tezsiz yüksek lisans olmak üzere toplam 701 öğrenci eğitimine devam etmektedir.
Enstitü bünyesinde kadrolu akademik personel bulunmamaktadır.
Tablo-4: Enstitü Anabilim Dalları
SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ANABİLİM DALLARI |
|
|||
Sıra no |
ANABİLİM DALI ADI |
Yüksek Lisans |
Doktora |
Tezsiz Yüksek Lisans (İkinci Öğretim) |
1. |
Anatomi |
X |
X |
|
2. |
Biyoistatistik |
X |
|
|
3. |
Biyokimya |
X |
X |
|
4. |
Farmakoloji |
X |
X |
|
5. |
Fizyoloji |
X |
X |
|
6. |
Halk Sağlığı |
X |
X |
|
7. |
Histoloji-Embriyoloji |
X |
X |
|
8. |
Mikrobiyoloji |
X |
X |
|
9. |
Parazitoloji |
X |
X |
|
10. |
Tıbbi Biyoloji |
X |
X |
|
11. |
Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi |
|
X |
|
12. |
Restoratif Diş Tedavisi |
|
X |
|
13. |
Protetik Diş Tedavisi |
|
X |
|
14. |
Periodontoloji |
|
X |
|
15. |
Ortodonti |
|
X |
|
16. |
Hemşirelikte Doktora |
|
X |
|
17. |
Hemşirelik Esasları |
X |
|
|
18. |
Hemşirelikte Yönetim |
X |
|
|
19. |
Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği |
X |
|
|
20. |
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği |
X |
|
|
21. |
Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği |
X |
X |
|
22. |
İç Hastalıkları Hemşireliği |
X |
X |
|
23. |
Psikiyatri Hemşireliği |
X |
X |
|
24. |
Halk Sağlığı Hemşireliği |
X |
X |
|
25. |
Ebelik |
X |
X |
X |
26. |
Sağlık Yönetimi |
X |
|
X |
27. |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon |
X |
|
|
28. |
Beden Eğitimi ve Spor |
X |
|
|
29. |
Veteriner İç Hastalıkları |
X |
|
|
30. |
Veteriner Bes.Gıda Hij.ve Tekno. |
X |
|
|
31. |
Veteriner Anatomi |
X |
|
|
32. |
Dölerme ve Suni Tohumlama |
X |
|
|
33. |
Eczacılık Analitik Kimya |
X |
|
|
34. |
Eczacılık Farmasötik Biyokimya |
X |
|
|
35. |
Eczacılık Farmasötik Mikrobiyoloji |
X |
|
|
36. |
Sinirbilim (Disiplinlerarası) |
X |
|
|
37. |
Aile Danışmanlığı (Disiplinlerarası) |
|
|
X |
38. |
Eczacılık Biyokimya (Ortak Program) |
X |
|
|
39. |
Tıp Fizyoloji (Ortak Program) |
X |
X |
|
40. |
Tıp Parazitoloji (Ortak Program) |
X |
|
|
41. |
Veteriner Farmakoloji-Toksikoloji (Ortak Program) |
X |
X |
|
42. |
Veteriner Parazitoloji (Ortak Program) |
X |
|
|
Tablo-5: Anabilim Dalı Kadrosunda Olup Enstitü Bünyesinde Ders Veren Öğretim Elemanı Sayıları
SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ANABİLİM DALLARI |
|
|||
Sıra No |
Anabilim Dalı |
Profesör |
Doçent |
Dr.Öğr.Üyesi |
1. |
Anatomi |
4 |
2 |
1 |
2. |
Biyoistatistik |
1 |
- |
2 |
3. |
Biyokimya |
2 |
2 |
1 |
4. |
Farmakoloji |
4 |
1 |
1 |
5. |
Fizyoloji |
- |
1 |
3 |
6. |
Halk Sağlığı |
5 |
- |
- |
7. |
Histoloji-Embriyoloji |
4 |
- |
2 |
8. |
Mikrobiyoloji |
5 |
1 |
2 |
9. |
Parazitoloji |
3 |
1 |
2 |
10. |
Tıbbi Biyoloji |
2 |
1 |
3 |
11. |
Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi |
1 |
1 |
1 |
12. |
Restoratif Diş Tedavisi |
2 |
5 |
1 |
13. |
Protetik Diş Tedavisi |
2 |
3 |
2 |
14. |
Periodontoloji |
1 |
2 |
2 |
15. |
Ortodonti |
1 |
- |
- |
16. |
Hemşirelikte Doktora |
1 |
3 |
3 |
17. |
Hemşirelik Esasları |
3 |
- |
- |
18. |
Hemşirelikte Yönetim |
- |
- |
- |
19. |
Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği |
2 |
1 |
1 |
20. |
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği |
- |
- |
2 |
21. |
Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği |
3 |
1 |
2 |
22. |
İç Hastalıkları Hemşireliği |
3 |
- |
3 |
23. |
Psikiyatri Hemşireliği |
3 |
1 |
2 |
24. |
Halk Sağlığı Hemşireliği |
- |
1 |
2 |
25. |
Ebelik |
1 |
1 |
7 |
26. |
Sağlık Yönetimi |
- |
1 |
3 |
27. |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon |
1 |
1 |
3 |
28. |
Beden Eğitimi ve Spor |
2 |
1 |
6 |
29. |
Veteriner İç Hastalıkları |
1 |
2 |
- |
30. |
Veteriner Bes.Gıda Hij.ve Tekno. |
2 |
- |
2 |
31. |
Veteriner Anatomi |
- |
3 |
1 |
32. |
Dölerme ve Suni Tohumlama |
- |
2 |
1 |
33. |
Eczacılık Analitik Kimya |
1 |
3 |
1 |
34. |
Eczacılık Farmasötik Biyokimya |
- |
- |
4 |
35. |
Eczacılık Farmasötik Mikrobiyoloji |
|
1 |
2 |
36. |
Sinirbilim (Disiplinlerarası) |
1 |
2 |
1 |
37. |
Aile Danışmanlığı (Disiplinlerarası) |
6 |
3 |
13 |
38. |
Eczacılık Biyokimya (Ortak Program) |
1 |
1 |
3 |
39. |
Tıp Fizyoloji (Ortak Program) |
5 |
2 |
1 |
40. |
Tıp Parazitoloji (Ortak Program) |
4 |
1 |
- |
41. |
Veteriner Farmakoloji-Toksikoloji (Ortak Program) |
2 |
2 |
1 |
42. |
Veteriner Parazitoloji (Ortak Program) |
2 |
1 |
1 |
Enstitümüz bünyesinde Ar-Ge faaliyeti gerçekleştiren, bu kapsamda hizmet sunan ve destek veren birim bulunmamaktadır. Bununla birlikte lisansüstü eğitimdeki öğrencilerimiz araştırmalarında bağlı bulundukları Anabilim Dalları (AD) nın alt yapılarını üniversitemiz bünyesindeki araştırma merkezlerini, laboratuvarları, proje koordinasyon biriminden faydalanmaktadır.
Enstitümüz yükseköğretimin hızlı bir şekilde değişen gündemi kapsamında avantajlarını koruyabilmek üzere kalite yönetimine daha çok önem verme kararı almıştır. Bu kapsamda öncelikle Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı tarafından uygulamaya konulan Yükseköğretim Kalite Güvence Yönetmeliği gereğince Enstitümüzde Kalite Komisyonunu kurmuş ve faaliyete geçirmiştir. Kalite komisyonu çalışmalarına Anabilim Dalı Başkanları, birim çalışanları ve ihtiyaç duyulduğunda diğer öğretim üyeleri de katkıda bulunmaktadır.
Kurumun stratejileri, öncelikleri ve tercihlerinin misyon, vizyon ve hedefleri ile ilişkisi doğrultusunda SP Hedef 4.1.de “Enstitünün Akademik ve İdari Çalışanlarına İlişkin Görev Tanımlarının Yapılmasını Sağlamak” olarak belirlenmiştir. Bu hedefin gerçekleşmesinde “Kalite komisyonu oluşturulması” strateji olarak belirlenmiştir. SBE Kalite Komisyonu 07.08.2017 tarihinde oluşturulmuş, 24.12.2018 tarihinde de revizyon yapılmış ve Kalite Koordinatörlüğü’ne iletilmiştir.
SBE kalite çalışmaları içerisinde Kalite komisyonu üyelerine kalitenin ne olduğu, kalite çalışmalarının önemi, gerekliği ve komisyon üyesi olarak sorumlulukların neler olduğu konularını içeren eğitim yapılması, planlanan bu eğitimin C. Ü. Kalite Koordinatörlüğü tarafından yapılmasının talep edilmesi, SBE’ne bağlı Anabilim Dallarında görevli sekreterlere yapılan resmi yazışmalarda yaşanan sorunların giderilmesine ilişkin bilgilendirmenin yapılacağı hizmet içi eğitimin planlaması, bu eğitimin SBE toplantı salonunda/dekanlık toplantı salonunda yapılması, Anabilim Dallarındaki öğretim üyelerine ÖBS (Öğrenci Bilgi Sistemi)yi aktif kullanımını sağlamak amacıyla bilgilendirme toplantısının yapılması planlanmaktadır.
Enstitümüz ERASMUS vb. gibi Uluslararası işbirliği ve değişim programları kapsamında Rektörlüğümüz bünyesinde bulunan Uluslararası İlişkiler birimi aracılığıyla yurt dışına öğrenci gönderebilmekte ve başvuru olması durumunda yurt dışından öğrenci kabul etmektedir. Programların Avrupa Birliği üniversitelerindeki eşdeğer programlarla benzer olmasının sağlanması amaçlanmaktadır. Bu çerçevede Enstitü kataloğunun Türkçe ve İngilizce olarak hazırlanmasının tamamlanması, derslerin ESTC kredilendirmesi ve tez döneminde değişim programlarının hayata geçirilmesi için çalışılacaktır. Enstitümüz 2018-2022 stratejik planımızda Organization of PhD Education in Biomedicine and Health Sciences in the European System (ORPHEUS)’e aday olmak için gereken şartları yerine getirilmesi ve aday olunması hedeflenmiştir. Enstitümüzün ORPHEUS’ a aday olmakiçin şartlar yönünden değerlendirilmesi ve belirlenen eksikliklerin ORPHEUS’ a göre giderilmesinin sağlanması strateji olarak belirlenmiştir. SP da belirlenen stratejilerin gerçekleştirilmesi ile ORPHEUS’ a adaylık için gerekli düzenlemeler yapılmaktadır. Tüm bu çalışmalarla birlikte enstitü web sayfasının Türkçe olarak revizyonunun yapılması ve gelişmiş ve uluslararası standartlarda İngilizce web sayfasının oluşturulması planlanmaktadır.
Kuruma Ait Belgeler
İyileştirme Kanıtları
İyileştirme Kanıtları
Kalite komisyonunun kurumda görev ve sorumluluklarını yerine getirmek üzere kurmuş olduğu kalite yönetim sistemi; SBE tüm çalışanlara yönelik görev tanımları, yetki ve sorumlulukları diğer enstitülerle birlikte çalışılarak belirlenmiş, iş akış şemaları oluşturulmuş ve enstitüde kullanılan formlar enstitü web sayfasına yerleştirilmiştir.
Kuruma Ait Belgeler
2.3. Paydaş Katılımı; Enstitümüzde iç paydaşlar (akademik ve idari çalışanlar, öğrenciler) ve dış paydaşların (işverenler, mezunlar, meslek örgütleri, araştırma sponsorları, öğrenci yakınları vb.) kalite güvencesi sistemine katılımı ve katkı vermeleri sağlanmaktadır.
Kuruma Ait Belgeler
3. EİTM-ĞRTİM
Eğitim-öğretim, enstitümüzün sürekli gelişim odağı ile hedeflerinin ve bu hedeflerin kimler tarafından gerçekleştirileceğinin belirlendiği, eğitim-öğretim faaliyetlerinin gerçekleştirildiği, hedeflerin nitelik ve nicelik olarak izlenerek değerlendirildiği ve ulaşılan sonuçların kontrol edilerek ihtiyaç duyulan iyileştirmelerin yapıldığı bir süreç olarak ele alınmaktadır.
İlgili ölçüte ait beklenen kanıtlar aşağıda listelenmektedir:
Birime Ait Belgeler
İyileştirme Kanıtları
Kuruma/Birime Ait Belgeler
İyileştirme Kanıtları
Yapılan iyileştirmeler ve değişiklikler konusunda tüm paydaşların bilgilendirildiği uygulamalar; SBE Enstitü Kurulu ve Enstitü Yönetim Kurulu Toplantıda alınan kararlar SBE web sayfasında yayınlanmakta olup iç ve dış paydaşların bilgilendirmesi yapılmaktadır.
Kuruma/Birime Ait Belgeler
3.4. Öğrencinin Kabulü ve Gelişimi, Tanıma ve Sertifikalandırma; Öğrenci kabullerine yönelik kriterler Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliğinde açıkça belirlenmiş olup diploma, derece ve diğer yeterliliklerin tanınması ile ilgili olarak önceden tanımlanmış ve yayımlanmış kurallar tutarlı ve kalıcı bir şekilde uygulamaktadır. SBE öğrenci kabulü, gelişimi ve mezuniyeti Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği’nde ilgili maddeleri gereğince yapılmaktadır. Bu hükümlere göre tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde lisans ortalamaları dikkate alınmaktadır. Adaylar lisans not ortalamasına göre sıralanıp kontenjan dolana kadar kabul edilirler. Tezli yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde ALES puanının % 50’si, yazılı sınav notunun %30’u, lisans not ortalamasının %10’u ve mülakat sınavı notunun %10’ından oluşan yerleştirme puanı hesaplanır. Yerleştirme puanı 65’in üstünde olan adaylar yerleştirme puanlarına göre büyükten küçüğe doğru sıralanırlar ve kontenjan dolana kadar programa kabul edilirler. Doktora programına öğrenci kabulünde ise ALES puanları, lisans başarı notları ve yabancı dil sınavlarından aldıkları puanlar dikkate alınır.
Kuruma/Birime Ait Belgeler
3.5. Eğitim-Öğretim Kadrosu; Enstitümüz Eğitim-öğretim kadrosunun işe alınması, atanması, yükseltilmesi ve ders görevlendirmesi ile ilgili tüm süreçlerde adil ve açık olmaktadır. Eğitim öğretim kadrosunun işe alınması, atanması ve yükseltilmeleri ile ilgili süreçler Rektörlük Personel Daire Başkanlığının sorumluluğunda yürütülmektedir. Yükseköğretim Kurulu’nun Lisansüstü program açma kriterleri gereğince Yüksek Lisans Programı için üç (3) Doktora programı için altı (6) öğretim elemanı şartını sağlayamayan programlarımız öğrenci alamamaktadır. Enstitümüzdeki ders görevlendirmeleri AD kurullarının önerileri üzerine Enstitü Kurulu ve Anabilim Dalı başkanlarının görüşleri alınarak yapılmaktadır.
Kuruma/Birime Ait Belgeler
3.6. Öğrenme Kaynakları, Erişilebilirlik ve Destekler; Kurum, eğitim-öğretim faaliyetlerini yürütmek için uygun mali kaynaklara sahip olmalı ve öğrenme olanaklarının tüm öğrenciler için yeterli ve erişilebilir olmasını güvence altına almalıdır.
Enstitümüze ait ayrı bir öğrenme ortamı bulunmamaktadır. Her birim derslerini, laboratuvar uygulamalarını ilgili fakülte dersliklerinde yapmaktadır. Öğrencilerin mesleki gelişim ve kariyer planlamasına yönelik Üniversitemizin Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) Destekleme Yönergesi kapsamında Yüksek Lisans ve Doktora tez projeleri için destek sağlanmaktadır. Enstitümüzde toplantı odası dışında yeni teknoloji kullanımını teşvik edici uygulama bulunmamaktadır. Öğrencilerin mesleki gelişim ve kariyer planlamasına yönelik seminer günleri etkinliğinin yapılması planlanmaktadır.
Kuruma/Birime Ait Belgeler
Birime Ait Belgeler
Birime Ait Belgeler
Araştırma kadrosunun yetkinliklerinin artırılması; Enstitümüz, araştırma stratejisi olarak disiplinler arası ve/veya çok disiplinli araştırma faaliyetlerini desteklemektedir. Birimimizde ders veren öğretim üyeleri tarafından araştırma projeleri, lisansüstü tez ve projeleri planlanıp yürütülmektedir. Ayrıca tez izleme komite üyeleri ve tez savunma jürisi seçiminde farklı disiplinlerden öğretim üyelerine yer verilmektedir.
Kuruma/Birime Ait Belgeler
İyileştirme Kanıtları
Kuruma/Birime Ait Belgeler
Kurumun/birimin yönetişim/organizasyonel süreçleri ve faaliyetlerinin neler olduğunun anlatılması ve buna ilişkin değerlendirmenin yapılması beklenmektedir.
Kuruma/Birime Ait Belgeler
SBE yönetim ve idari alanlarla ilgili SP Amaç 4’de “Enstitü Faaliyetlerinde Verimliliği Artırmak” olarak belirlenmiştir. Hedef 4.1.de “Enstitünün Akademik ve İdari Çalışanlarına İlişkin Görev Tanımlarının Yapılmasını Sağlamak”, İş Gereksinimleri Doğrultusunda İhtiyaç Duyulan Sayıda İdari Personel Temini Sağlamak” olarak belirlenmiştir. Bu hedefin gerçekleşmesinde “kalite komisyonu oluşturulması” ve “eleman temini için talepte bulunmak ve takibini yapmak” strateji olarak belirlenmiştir. SBE Kalite Komisyonu 07.08.2017 tarihinde oluşturulmuş, 24.12.2018 tarihinde de revizyon yapılmış ve Kalite Koordinatörlüğü’ne iletilmiştir. Ayrıca eleman temini için üst yönetime talepte bulunulmuştur.
İyileştirme Kanıtları
Kuruma Ait Belgeler
Enstitümüzde eğitim-öğretim faaliyetlerine ve süreçlerine ilişkin verileri toplamak, analiz etmek ve raporlamak üzere “Üniversite Bilgi Sistemi” (OBS) isimli yazılım kullanılmaktadır. Yazılımın geliştirilmesi ve sürekliliğinin sağlanması Üniversitemiz imkanları ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma Geliştirme faaliyet ve süreçlerine ilişkin veriler Yükseköğretim Kurulu tarafından geliştirilen Yükseköğretim Bilgi Sistemi (YÖKSİS) ile Üniversitemiz Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi tarafından hazırlanan raporlardan temin edilmekte ve analiz edilmektedir. UBS ile üniversitemize yerleştirilen öğrencilerin ilk yerleştirmeden diploma basımına kadar geçen tüm süreçler takip edilebilmekte ve raporlanabilmektedir. Öncelikle enstitümüze yerleşen öğrencilerin kayıtları oluşturularak kimlik, adres, iletişim bilgileri kaydedilmektedir. Akademik program kayıtları oluşturulmakta, öğrencilerin almış oldukları dersler yeni ders tanımlamaları seçmeli havuzlar oluşturularak takibi bu sistem ile yapılmaktadır. Akademik programlara ait müfredatlar eski ve yenileri korunarak kaydedilmektedir. Uygulamanın müfredat kısmında kapatılan dersler var ise derslerin kapatılıp yeni derslere bağlanması sağlanır. Öğrencilerin müfredatlarında bulunan almaları gereken dersler ders açma bölümünde açılır. Ders açma işlemi olarak ilgili öğretim üyesi, haftalık ders programı, dersin kontenjan bilgileri vb. bilgiler girilir. Sistem üzerinden ders bazında öğrenci sayıları, başarı durum raporları bilgileri alınabilmektedir. OBS sistemindeki Öğrenci Ders Yönetimi ekranından öğrencilerin almış oldukları tüm dersler takip edilmektedir. Öğrenci ile ilgili tüm belgeler (öğrenci belgesi, geçici mezuniyet belgesi vb.) OBS içerisinden alınabilmektedir. Dönemlik harç işlemleri (bankaya gönderme ve bankadan gelen dosyaları içeri alma) OBS içerisindeki banka entegrasyon ekranı ile gerçekleştirilmektedir. Öğrenci UBS içerisindeki kullanıcı hesabı ile bilgi ekranından ders ve notlarını, haftalık ders programını, harç bilgilerini görebilmektedir. Öğretim elemanları kendilerine atanan derslere ait not giriş ve değerlendirme raporlarını sistem üzerinden alabilmektedir. Öğretim elemanı ders içerik tanımlama işlemlerini sistem üzerinden yapabilmektedir. Öğrencilerle ilgili raporlar (sınıf listeleri, açılan ders listeleri, kayıtlanma istatistikleri, dinamik öğrenci arama) OBS üzerinden yapılmaktadır. Öğrencilerin ders süreçleri tamamlandığında ve diğer şartlar da sağlandığında sistem öğrenciyi mezun olabilir duruma getirir, yönetim kurul kararı ile mezun etme işlemi gerçekleştirilmektedir. Diploma basımı da UBS diploma basım ekranı ile gerçekleştirilmektedir.Lisansüstü öğrenciler için bireysel dosya oluşturulmakta bu dosyada öğrenciye ait tüm evraklar bulundurulmaktadır. Bu dosyalar SBE arşivinde tutulmaktadır. Ayrıca idari hizmetlerde yazışmalar, yapılan faaliyetler, bilgi ve belgeler bilgisayar ortamında ve harici bellekte depolanmaktadır.
İlgili ölçüte ait beklenen kanıtlar aşağıda listelenmektedir:
Kuruma Ait Belgeler
Enstitümüz güçlü yönleri ile iyileşmeye açık yönlerinin Kalite Güvencesi Sistemi, Eğitim-Öğretim, Araştırma, Geliştirme ve Toplumsal Katkı ve Yönetim Sistemi başlıkları altında özet olarak sunulmuştur. Tespit edilen zayıf yönlerin geliştirilmesi amacıyla gereken planları oluşturmak amacıyla Birim Kalite Komisyonu 2019-2020 eğitim-öğretim yılında çalışmalara başlayacaktır. Var olan zayıflıkları gidermek ve öngörülen tehditleri bertaraf etmek için gereken önlemler bu planlama neticesinde alınacaktır.
Prof.Dr. | : 57 | |
Doç.Dr. | : 47 | |
Dr.Öğr. Üyesi | : 45 | |
Kız Öğrenci Sayısı | : 471 | |
Erkek Öğrenci Sayısı | : 190 |
Toplam Öğrenci Sayısı | : 660 | |
Doktora Öğrenci Sayısı | : 94 | |
Tezli Yüksek Lisans Öğrenci Sayısı | : 491 | |
Tezsiz Yüksek Lisans Öğrenci Sayısı | : 75 |
Ana Bilim dalı | : 47 | |
Doktora | : 24 | |
Tezli Yüksek Lisans | : 41 | |
Tezsiz Yüksek Lisans | : 3 |